(وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ)

درخشان‌ترین اعصار زندگی بشر دوران‌هایی است که کاروان جهان بشریّت به رهبری رجال وحی به ‌سوی اهداف مقدّس آفرینش رهسپار بوده و می‌توانسته است در پرتو اشعة تابناک آن بزرگ‌مردان الهی راه‌های رستگاری و سیادت خود را از چاه‌های ژرف و هولناک تیره‌بختی و انحراف بشناسد.

جز آنکه احیاناً این خورشیدهای فروزان بر اثر کارشکنی و خودسری‌ گروهی نادان و خودخواه چهره کسوف به خود می‌گرفته و در پس این سیاه ابرهای ضخیم از جوامع بشری رخ پنهان می‌داشته و آن‌گونه که شاید اهداف مقدّس پیمبران نقش عمل بر صفحة روزگار نمی‌بسته است.

بشر با در دست داشتن قوانین آسمانی، از افکار و پندارهای جاهلانه و هوس‌های اهریمنی خویش، پیروی نموده و نتیجه‌اش این زندگی جهنّمی و بی‌بند و بار است که دائماً بر زبانه‌ها و شعله‌هایش افزوده می‌شود و کردارهای ناپسند و بی‌رویه هواپرستان به زوال و انقراض جهانی تهدیدشان می‌کند.

هرچه پیش می‌رویم سوانح و حوادثی ناهنجارتر به چشم می‌خورد و بالاخره آنچنان ظلم و انحراف در قلب اجتماع متراکم می‌شود که بدون تردید در آینده دچار انفجاری سخت و جهان‌سوز خواهد شد.

در چنان زمینة خطرناک، رحمت بی‌پایان الهی مقتضی است تا شایسته‌ترین پرچمداران عدالت را برانگیزد که بر محور عدالت حقیقی با انقلابی جهانی بزرگ‌ترین مدینة فاضله را بنیان نهند.

باش تا صبح دولتت بدمد

 کاین هنوز از نتایج سحر است

شایان توجّه است که اگر احیاناً آثاری از تربیت و ادب انسانی در جوامع بشری دیده می‌شود و در تمام دوران‌های زندگی، نمونه‌های بارزی از اینگونه تربیت‌های الهی مشاهده شده، بی تردید همة آنها از نتایج سَحرِ دولت کریمه و اشعة تعالیم انبیای الهی است که ظلمات جهل و طغیان بشری را شکافته و خودنمایی می‌نماید.


نام کتاب : حکومت مهدی (عج)

نویسنده : آیت الله العظمی دکتر محمد صادقی تهرانی

دانلود کتاب با لینک مستقیم