طبق گزازش پایگاه قرآنیان اخیراً شخصی ادعا کرده است که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) هیچ نظری در مورد علامه محمد صادقی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) نداشته‌اند و در صحیفۀ امام نیز هیچ نامی از ایشان برده نشده است! ادعایی پوچ که رسول جعفریان نیز سال‌ها پیش مطرح کرده بود.
اگر بگذریم از اینکه اساساً تعریف نکردن یک فقیه از فقیهی دیگر دلیل بر کم بودن فقاهت آن فقیه دیگر نیست؛ در پاسخ به ادعای مورد بحث باید گفت که اولاً حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رحمانی (حفظه الله) که سال‌های سال مخصوصاً در نجف در خدمت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) بودند هنوز در قید حیات هستند و نظرات امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در مورد علامه صادقی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) را به خوبی می‌دانند که بعضاً نیز اعلام کرده‌اند و اگر نمی‌دانید از ایشان بپرسید.
ثانیاً در خود صحیفۀ امام، در هفت جا از علامه محمد صادقی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) یاد شده است که اولی در صفحۀ 301 از جلد دوم صحیفه در نامه به آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری اصفهانی (رحمة الله علیه) است که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در آنجا از علامه صادقی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) به عنوان امام جمعه نجف یاد کرده‌اند و ایشان را از مراجع تقلید نجف جلوتر دانسته‌اند و حتی آن مراجع را طبقۀ پیران خطاب کرده و برای اصلاحشان دعا کرده‌اند! برای خواندن کامل این نامه، اینجا را کلیک کنید.
دومین جایی که در صحیفۀ امام از علامه صادقی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) یاد شده است، در صفحۀ 349 از همان جلد دوم صحیفه است که در آنجا، متن اجازه‌نامه‌ای که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) برای علامه صادقی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) در امور حِسبیه و شرعیه، آن‌هم 7 سال پیش از پیروزی انقلاب صادر کرده، آمده است. جالب توجه است که اجازۀ امور حسبیه و شرعیه نشان‌دهندۀ اجتهاد و عدالت کسی است که اجازه را دریافت می‌کند و به گفته برخی، امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در صدور چنین اجازه‌ای، سخت‌گیر بوده‌اند. در ادامه، متن این اجازه‌نامه به همراه تصویر آن آمده است و همچنین با کلیک بر اینجا می‌توانید متن اجازه را در پرتال امام خمینی ببینید.

‏‏موارد سوم تا هفتمی که در صحیفۀ امام از علامه صادقی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) یاد شده است، به ترتیب در صفحات 418 و 479 از جلد دوم و همچنین صفحات 23، 119 و 142 از جلد سوم صحیفه است که در این صفحات، امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) طی نامه‌هایی خطاب به علامه صادقی (رضوان الله تعالی علیه)، از ایشان احوالپرسی، تقدیر و تشکر کرده‌اند.

صحیفه امام . جلد 2 . صحفه 301

صحیفه امام . جلد 2 . صحفه 349


صحیفه امام . جلد 2 . صحفه 418



صحیفه امام . جلد 2 . صحفه 479

صحیفه امام . جلد 3 . صحفه 23


صحیفه امام . جلد 3 . صحفه 119


صحیفه امام . جلد 3 . صحفه 142



اجازه‌نامۀ آیت‌الله خمینی به علامه صادقی (رضوان الله تعالی علیه)

بسم الله الرحمن الرحیم‏

‏‏الحمدلله رب العالمین، و الصلوة والسلام علی محمد و آله الطاهرین، و لعنة الله علی‏‎ ‎‏اعدائهم اجمعین.‏
و بعد، جناب مستطاب عمادالعلماءالاعلام حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمد‏‎ ‎‏صادقی تهرانی ـ دامت افاضاته ـ مجازند در تصدی امور حسبیه و شرعیه که منوط است به‏‎ ‎‏اذن حاکم شرع «فله التصدی لما ذکر مع مراعاة الاحتیاط»؛ و نیز مجازند در اخذ سهم‏‎ ‎‏مبارک امام ـ علیه السلام ـ و صرف نصف آن را در موارد مقرره از آن جمله شئون‏‎ ‎‏خودشان به نحو اقتصاد، و ایصال نصف را برای صرف در حوزه های علمیه مهمه.‏
«و اوصیه ـ ایّده الله تعالی ـ بالتقوی و السداد؛ و ارجو منه الدعاء و النصیحة».‏

‏‏تاریخ 23 شهر ربیع الاول 1391‏
‏‏روح الله الموسوی الخمینی