بِسمِ اللهِ الرَّحمَانِ الرَّحیِمِ

«ألحَمدُ للهِ ربِّ العالَمینَ وصلّی اللهُ عَلَی مُحمّدٍ وَعَلَی آلهِ الطّاهِریِن»

«الهی هَب لی کمالَ الانقطاعِ الیکَ و أنر أبصارَ قلوبِنا بضیاء نَظَرِها الیکَ حتی تَخرِقَ أبصارُ القلوبِ حُجبَ النّور فَتَصِلَ الی معدِنِ العَظَمَةِ و تَصیرَ أرواحنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدسِکَ»

به خواست خدای رحمان و عنایت و دعای ولی امر مسلمین جهان حضرت حجة بن حسن المهدی «ارواح مَن سواه فداه» درس اخلاقی ـ عرفانی، بر مبنای کتابِ شریفِ «مصباح الشریعة» از امام صادق «صلواة الله علیه»، توسط فقیه أعلم قرآنی و علامه مجاهد، حضرت آیة الله صادقی تهرانی «قدس الله تربته الزکّیة»، طی رجب سال ۱۴۱۹ هـ.ق تا صفر ۱۴۲۱، در بیست و هشت مجلس، برای یکی از شاگردانِ مخلصشان؛ حضرت حجة الاسلام طباطبایی (حفظه الله) تقریر گشته و به دست ما رسیده و اکنون در اختیار شما قرار می‌گیرد.

یازده جلسه اول مقدماتی برای ورود به بحث است که فقیه قرآنی(ره) با نگرشی عمیق و خاصّی که بر مطالب و بر محوریت قرآن کریم داشته‌اند آن را تقریر نموده‌اند.

در ادامه که توضیح و بیان کتاب شریف «مصباح الشریعة» از امام صادق(علیه السلام) است در ابتدای بحث متن حدیث که از امام است به عربی نقل شده و سخنان استاد در ادامه آن آمده است.

کل کتاب شریف «مصباح الشریعة» مشتمل بر صد عنوان است که در این جلسات مرحوم آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی حدود 14 عنوان از آن مطالب نورانی را تدریس نموده‌اند. امید که مورد استفاده خلق و قبول حضرت حق قرار گیرد. إن شاء الله تعالی.


 دانلود با لینک مستقیم- فایل PDF 


مطالب مرتبط