واعظ کلیسای پروتستان در آمریکا روز یکشنبه شاهد آتش زدن نسخه ای از کتاب مقدس قرآن کریم در کلیسای کوچکی در فلوریدا بود. به گزارش گرداب به نقل از واحد مرکزی خبر، Wayne Sapp، کشیش آمریکایی زیر نظر تری جونز، کشیشی که سپتامبر گذشته قصد داشت در سالگرد حوادث یازده سپتامبر سال دو هزار و یک میلادی نسخه هایی از قرآن را آتش بزند، نسخه ای از این کتاب آسمانی را در کلیسایی در فلوریدا آتش زد.قرآن حدود ده دقیقه در آتش سوخت و سی نفری که نظاره گر بودند از این رویداد عکس گرفتند. جونز با این ادعا که قرآن مستحق مجازات است، این کتاب مقدس را به نشانه محاکمه آتش زد. جونز پیشتر مورد انتقاد بسیاری از افراد و شخصیت ها از جمله باراک اوباما رئیس جمهور، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه و رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا قرار گرفته بود. جونز گفت سعی داشت به مسلمانان فرصتی دهد تا از کتابشان دفاع کنند، اما هیچ پاسخی دریافت نکرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از فلوریدا، وی این اقدام را موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود این تجربه‌ای است که در طول زندگی یک بار رخ می دهد.

در پی این اقدام استفتائی از جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران به شرح زیر از فقیه قرآنی آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی صورت گرفت:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک حضرت آیت‌الله دکتر صادقی تهرانی (دامت برکاته)
با سلام، اخیرا کشیشی امریکایی اعلام کرد که قصد دارد در مراسمی رسمی، به هتک حرمت و آتش زدن قرآن بپردازد. در پی اعلام او، عده از ایادی شیطان نیز از موقعیت به وجود آمده سوء استفاده و اقدام به پاره کردن و به زیر پا گذاشتن قرآن کردند. سوال ما از جنابعالی این است که چه سیاستی باید در قبال این هتک حرمتها اتخاذ کرد؟
جمعی از دانشجویان مسلمان دانشگاه‌های تهران- ۲۲ شهریور ۱۳۸۹

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏. وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِین‏. این اولین بار نیست که دولتهای غربی با نام آزادی بیان، امکانات توهین به مقدسترین مقدسات مسلمانان را فراهم کرده‌اند. یک روز با کتاب آیات شیطانی، روز دیگر با طرح کاریکاتور چهره منور پیامبر اسلام (ص) در روزنامه‌ها و امروز نیز با به آتش کشیدن و به زیر پا قرار دادن قرآن. هرچند اصل طرح این موضوع از ابتدا یک فتنه بود. مسئله از آنجا شروع شد که یک مرکز اسلامی با حمایت اوباما ساخته شود. کشیشی نیز در عکس‌العمل به ساخت این مرکز موضوع قرآن سوزی را مطرح کرد. کجا کسی که دست او به خون برادران مجاهد افغان و عراقی و فلسطینی ما آلوده است می‌تواند مسجدی برای مسلمانان بسازد؟ که این مسجد قطعا محل فتنه و فساد خواهد بود. فتنه در فتنه!
ما مسلمانان امروز در مقابل یک آزمون بزرگ غیرت سنجی قرار داریم. اگر امروز پاسخ مناسبی به این فتنه‌ها بدهیم، از حرکات بعدی جلوگیری کرده‌ایم وگرنه باید منتظر حرکات سخیفتری از آنها باشیم. همانطور که اگر در زمان مناسب، پاسخ دندان شکنی به سلمان رشدی می‌دادیم دیگر شاهد این اتفاقات نبودیم.
۱. بر علمای همه بلاد لازم است تا با استفاده از همه رسانه‌های تصویری، اینترنت، روزنامه‌ها و ... روشنگری کرده و به دنیا نشان دهند که حرکت قرآن سوزی فقط یک حربه پوچ تبلیغاتی در راستای اسلام هراسی است و عاملان آن، هرگز توان مقابله با منطق قرآن را ندارند. یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‏. ضمن اینکه باید برای مردم دنیا آشکار شود که ما مسلمانان هرگونه بی احترامی به ساحت انبیای الهی را روا نمی‌دانیم.
۲. ریختن خون عوامل و دست اندرکاران توهین به قرآن بر هر مسلمانی واجب است.
۳. همچینین حکم قتل سلمان رشدی و کاریکاتوریست هتاک، همچنان به قوت خود باقی است.
۴. بر مسلمانان لازم است تا با برپایی تظاهرات گسترده، باحامیان این اقدامات وقیحانه نیز مقابله جدی کنند. همچنین بر مسلمانان واجب است تا از تشکیل مرکز اسلامی با حمایت اوباما جلوگیری کنند.
۵. به فضل الهی هرکس که در این راه مجاهده کند و کشته شود شهید خواهد بود.

محمد صادقی تهرانی
 ۱۳۸۹/۶/۲۳


المتن العربی لهذه الاستفتاء

سماحه آیه الله السید دوکتور صادقی تهرانی (دامت برکاته)‬‬‬‬‬‬
مع تحیاتی، موخرا بعددعوة قس امریکی لحرق القرآن الکریم والاهانة بالمصحف الشریف انتهز جنود الشیطان هذه الفرصة و قاموا بالاهانه والاسائة وتدنیس القرأن الکریم ومزقه بحجة هذا الاعلان. نرجومنکم الرد علی: ما هو رد فعلنا المناسب اتجاه هذا العمل المسیء؟
عدد من الطلاب المسلمین فی جامعات طهران- 22 شهریور 1389

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏. وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِین‏. لیس لاول مره قیام بمثل هذه الاعمال بحجة حریه التعبیر، الیول الغربیه وفّروا امکانیات الاهانه بجمیع المقدسات عند المسلم مثل کتاب آلایات الشیطانیه و الکارتونیات المسیئة للرسول الاسلام 9 والیوم حرق القرأن وتدنیسه. رغم ان هذا الامر کان فتنتا من البدایه. بدأ الامر من قرار اوباما علی مساعدة لبناء المرکز الاسلامی فی نیویورک. اعلن قس امریکی بعد اعلان هذا القرار دعوة لحرق قرأن الکریم. هل یستطیع ان یساعد علی بناء المسجد للمسلم من هو ارتکب بالجریمه ضد الاسلام و سفک دماء العراقیین والافغانیین الابریاء؟ و اذا بنی هذا المسجد سیکون مکان الفتنه بلا شک. الدسیسه فی الدسیسه!.
الیوم نحن المسلم امام امتحان الشرف واختبار الغیره. اذا یکون ردنا رد المناسب سنمنع من مثل هذه الاعمال فی المستقبل والانشاهد اعمالا اکثرحماقتا.
1. علی العلماء فی کل البلاد ان یستخدموا وسایل الاعلام ، اینترنت، الصحف و ... حتی یبین لکل ابناء العالم کذب هذه الاعمال و اشعار بهذه الحقیقه التی لیس مثل هذا المشروع سوی دعایات مزیفه خیفة الاسلام ونشره فی انحاء العالم یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‏. وعلینا ان نبین لعالم بکله نحن نعارض الاهانه لساحة جمیع الانبیاء الالهیه.
2. علی کل المسلمسفک دم من قام بهذا العمل المسیء.
3. فتوی الارتداد سلمان رشدی وهدر الدم رسام کاریکاتوری المسیئة للرسول لایزال باقیا.
4. علی جمیع مسلمی العالم اقامه المظاهرات ضد حماة هذ ا العمل. علی کل المسلمین ان یمنعوا بناء هذا المرکز الاسلامی بمساعده اوباما‬.
5. کل من یجاهد فی هذا السبیل واستشهد وله مقام الشهید باذن الله.
محمد صادقی تهرانی
۱۳۸۹/۶/۲۳ ه.ش